ရန္ကုန္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစံနစ္ ဆိုင္ရာ အစီအမံမ်ားအား သံုးသပ္ျခင္း
***နည္းပညာ အသံုးျပဳ ယာဥ္ေၾကာ ထိန္းသိမ္းမႈ စံနစ္ (ATCS)***
ဂ်ပန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး ေအဂ်င္စီ (JICA) ရဲ႕ ပံ့ပိုးမႈျဖင့္ ရန္ကုန္ျမိဳ႔ ယာဥ္ေၾကာ ၾကပ္တည္းသည့္
မီးပိြဳင့္မ်ားတြင္ အဆင့္ျမင့္ နည္းပညာသံုး ယာဥ္ေၾကာ ထိန္းသိမ္းမႈ
စံနစ္မ်ားတ ပ္ဆင္သြားရန္ ရိွသည္။ စမ္းသပ္စံနစ္တစ္ခုကို (၈)မိုင္လမ္းဆံုတြင္
တပ္ဆင္ထားျပီး ျမိဳ႔ျပင္ထြက္သည့္ ယာဥ္ေၾကာကို ထိေရာက္စြာ မပံ့ပိုးႏိုင္ပါ။
အဆိုပါ လမ္းဆံုတြင္ ယာဥ္ထိန္းရဲ အဖဲြ႕ငယ္တစ္ခု ရိွေသာ္လည္း
ယာဥ္စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္မႈ အမ်ားဆံုး က်ဴးလြန္ရာ လမ္းဆံုျဖစ္ျပီး၊ အဆိုပါ
ယာဥ္ထိန္းမ်ားမွ လ်စ္လ်ဴရႈထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ယာဥ္စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္မႈ
မ်ားကို ထိန္းသိမ္းရန္ ေစာင့္ၾကည့္ အေရးယူသည့္စံနစ္မ်ား ထပ္မံ တပ္ဆင္ဘို႔
လိုအပ္ေနပါသည္။ ျပည္သူလူထုမွ ပူးေပါင္းပါ၀င္လိုျပီး၊
ယာဥ္စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္မႈမ်ားကို သတင္းပို႔ရန္ နည္းပညာ အေထာက္အကူျပဳ
စၾကၤန္တစ္ခု တည္ေဆာက္ရန္ ယာဥ္ထိန္း ရဲတပ္ဖဲြ႕အား တိုက္တြန္းလိုသည္။
***ကၽြမ္းက်င္ ယာဥ္ထိန္းရဲမ်ား ေမြးထုတ္ျခင္း***
ေအာက္ေျခ၀န္ထမ္းမ်ားမွ တပ္ဖဲြ႕ဖဲြ႕စည္းပံု တိုးခ်ဲ႕ရန္ တင္ျပတိုင္း
အျငင္းပယ္ခံရသည္ဟု ၾကားသိရပါသည္။ ယမန္ႏွစ္က တပ္ဖဲြ႕၀င္အင္အား
တိုးခ်ဲ႕ခဲ့ေသာ္လည္း၊ တပ္ဖဲြ႕၀င္သစ္မ်ားမွာ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ
ယာဥ္ၾကီးၾကပ္မႈ ဥပေဒမ်ား ႏွင့္ အကၽြမ္းမ၀င္ၾကပါ။ ၀ီစီကို အသံုးျပဳ၍
ယာဥ္ေၾကာကို ပဥၥလက္ဆန္စြာ ရွင္းလင္း၍ ရမည္ဟု ယံုမွတ္မွားေနၾကဆဲ ျဖစ္သည္။
ဆိုင္ကယ္အသံုးျပဳ ကင္းလွည့္ ယာဥ္ထိန္းရဲမ်ား၏ အရည္အေသြး ႏွင့္ ပါတ္သက္၍
သံသယ ရိွပါသည္။ ကၽြမ္းက်င္ေသာ ယာဥ္စည္းကမ္း ေဖာက္ဖ်က္သူမ်ား ႏွင့္
ရင္ဆိုင္ရန္ ဆိုင္ကယ္စီး စြမ္းရည္ အရည္အေသြး မျပည့္၀ဟု ယူဆပါသည္။
ဆိုင္ကယ္စီး ယာဥ္ထိန္းရဲတစ္ဦးသည္ သာမာန္ ဆိုင္ကယ္ စီးတတ္ရံုျဖင့္ မရ။
ထိုးထြင္းဥာဏ္၊ သန္းစြမ္းမႈ၊ လ်င္ျမန္ျဖတ္လတ္မႈ ႏွင့္ အခက္အခဲ အတားအဆီး
အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ရင္ဆိုင္ ေက်ာ္လႊားႏိုင္စြမ္း ရိွရပါသည္။
***ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ား***
ခံုးေက်ာ္တံတား(၃)ခု တည္ေဆာက္ျပီး၍ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈ အနည္းငယ္
ေလ်ာ့ပါးသြားေသာ္လည္း၊ ျပသနာမွာ ဆက္လက္ ရိွေနဆဲ ျဖစ္သည္။ ယခု
ဘဏၰာေရးႏွစ္တြင္ ေျမနီကုန္း ခံုးေက်ာ္တံတား ဆက္လက္ တည္ေဆာက္ရန္
ရည္မွန္းထားျပီး၊ တာေမြ အ၀ိုင္းထိပ္ လမ္းဆံုတြင္ ခံုးေက်ာ္တ့တားထိုးမည့္
အစီအစဥ္မွာ ဘဏၰာေရး အခက္အခဲေၾကာင့္ ရပ္ဆိုင္းထားပါသည္။
***ခရီးသည္ အမ်ားအျပား ပို႔ေဆာင္ေရးစံနစ္ (ရထား၊ BRT)***
JICA ၏ ဌာနခဲြတစ္ခုျဖစ္ေသာ မဟာရန္ကုန္ ျမိဳ႔ျပ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး
စီမံကိန္း (YUTRA) မွ ရန္ကုန္ ျမိဳ႔ေတာ္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စံနစ္ကို
မြမ္းမံရန္ ဘတ္ဂ်တ္လ်ာထားမႈ ဇႏၷ၀ါရီလတြင္ ထြက္ရိွခဲ့ျပီး၊ အၾကိဳ
လ်ာထားခ်က္အရ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္းေထာင္ေပါင္း (၂၅) ကုန္က်မည္ ျဖစ္ပါသည္။
အေရွ႔-အေနာက္ ၂၀.၈ ကီလိုမီတာ လမ္းေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္ေျပးဆဲြမည့္
ေခတ္မီရထားစံနစ္ကို (၂၀၂၅) ခုႏွစ္တြင္ စတင္ရန္ လ်ာထားပါသည္။ (ရင္းျမစ္: The
Voice Weekly)
ထို႔ျပင္ JICA မွ လက္ရိွ ျမိဳ႔ပါတ္ရထားလမ္းကို
အဆင့္ျမွင့္ရန္ ကူညီလ်က္ ရိွပါသည္။ သို႔ေသာ္ ျမိဳ႔ပါတ္ရထား ျဖတ္သန္းသြားရာ
လမ္းေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္ ခံုးေက်ာ္တံတား အမ်ားအျပားကို တည္ေဆာက္ရန္
လိုအပ္ေနပါသည္။
"ရထားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ႏွင့္
အျခားဌာနပိုင္ေျမမ်ားကိုလည္း ေရာင္းခ်ျခင္း မျပဳဘဲ ေနာင္အခ်ိန္ ရထားဘူတာရံု
မ်ားသို႔ ေခါက္တို ေျပးဆဲြမည့္ ဘတ္(စ)ကားမ်ားအတြက္ ဘတ္(စ)ကားဂိတ္မ်ား
တည္ေဆာက္ရန္ ထိန္းသိမ္းထားဘို႔ လိုအပ္ေနပါသည္။"
BRT (Bus Rapid
Transit) စံနစ္အတြက္ အၾကိဳေလ့လာဆဲ ကါလတြင္သာ ရိွျပီး၊ ၂၀၁၄-မကုန္မီ
ေပၚလာဘို႔ ဆိုသည္မွာ မေရမရာ အေျခအေနတြင္သာ ရိွေနပါေသးသည္။
ရင္းျမစ္ :
(1) YUTRA Hot News
(2) 7day Daily
(3) The Voice Weekly
(4) Eleven
(5) Kamaryut Media