Search This Blog

ယာဥ္ေၾကာထိန္းသိမ္းမႈ အခ်က္ျပစံနစ္ (သို႔) မီးပိြဳင့္

ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို ရွင္းလင္းေပးရန္ႏွင့္ ယာဥ္တိုက္မႈမ်ားမွ ကာကြယ္ရန္ ယာဥ္ေၾကာထိန္းသိမ္းမႈ အခ်က္ျပစံနစ္မ်ားကို လမ္းဆံုလမ္းခြေနရာမ်ားတြင္ တပ္ဆင္ထားပါသည္။ အကယ္၍ လမ္းဆံုတြင္ ယာဥ္ထိန္းရဲကလမ္းျပေနျခင္းမရွိပါက ယာဥ္ေမာင္းသူမ်ား၊ လမ္းသြားလမ္းလာမ်ားႏွင့္ အေႏွးယာဥ္စီးနင္းသူမ်ားသည္ ေဖာ္ျပပါ အခ်က္ျပမီးစံနစ္မ်ားကို လိုက္နာၾကရသည္။

RED (အနီေရာင္အခ်က္ျပမီး)

  မီးနီအခ်က္ျပခ်ိန္တြင္ မီးပိြဳင့္လူကူးသည့္ေနရာ(တနည္းအားျဖင့္- လမ္းဆံုဧရိယာနယ္နိမိတ္၏အစပ္) ရပ္မ်ဥ္းအျဖဴ မေရာက္ခင္ရပ္တန္႔ရမည္။
အကယ္၍ ညာဘက္အစြန္ဆံုးယာဥ္ေၾကာတြင္ free way ဟုေခၚေသာ ေတာက္ေလွ်ာက္သြားႏိုင္ေသာ ယာဥ္ေၾကာေပးထားပါက ထိုယာဥ္ေၾကာအတိုင္းျဖည္းျဖည္းေမာင္းသြားႏိုင္ပါသည္။ လမ္းဆံု( ရပ္မ်ဥ္းအျဖဴႏွင့္တတန္းတည္းသို႔)သို႔ေရာက္ရွိခ်ိန္တြင္ လမ္းျဖတ္ကူးသူရွိပါက ရပ္တန္႔ေပးႏိုင္ေစရန္ အသင့္ ျပင္ဆင္ထားရမည္။ ထို႔ေနာက္ ဘယ္ဖက္လမ္းမၾကီးမွ လာေသာ ယာဥ္မ်ားအားအႏၱရာယ္မျဖစ္ေစႏိုင္ပါက မီးနီေနေသာ္လည္း ညာဖက္သို႔ ေကြ႔ႏိုင္ပါသည္။
ေကြ႔ျပီးေနာက္တြင္ လမ္းမၾကီး၏ ပင္မယာဥ္ေၾကာအတြင္း ခ်က္ခ်င္းေမာင္းမ၀င္ရပါ။ မ်ဥ္းေသေပးထားေသာ ညာအစြန္ယာဥ္ေၾကာအတြင္း ပင္မယာဥ္ေၾကာမွ ယာဥ္မ်ား၏သြားႏႈန္းႏွင့္ မိမိယာဥ္၏သြားႏႈန္း ကိုက္ညီေစရန္ ထိန္းျပိးမွ ပင္မယာဥ္ေၾကာအတြင္းလိုက္ပါေမာင္း၀င္ရပါမည္။ 
    အခ်ိဳ႔ေသာ ယာဥ္သြားယာဥ္လာနည္းသည့္ လမ္းသြယ္မ်ားမွ လမ္းမၾကိးသို႔ဆံုသည့္ေနရာမ်ားတြင္မူ earth ဖမ္း၍ အခ်က္ျပမီးအား စိမ္းေစပါသည္။ ထိုသို႔ေသာ လမ္းမ်ားတြင္ ယာဥ္၏ေရွ႔ဘီးသည္ ထို earth contact zone အတြင္းက်ေရာက္ေစရန္ ယာဥ္၏ေရွ႕အစြန္းအား ရပ္မ်ဥ္း၏ တည့္တည့္တြင္ေနရာခ် ရပ္တန္႔တတ္ရန္လိုပါသည္။
    ယာဥ္သြားယာဥ္လာ အေတာ္အသင့္ရွိေသာ လမ္းသြယ္သည္ ယာဥ္သြားယာဥ္လာ နည္းေသာ(သို႔) ပံုမွန္ရွိေသာလမ္းမႏွင့္ T ပံုသဏၰာန္လမ္းဆံုျဖင့္ ဆက္သြယ္ေနပါက ညာအစြန္ယာဥ္ေၾကာႏွင့္ တည့္တည့္ လမ္းမတစ္ဖက္ျခမ္းတြင္ မီးနီခ်ိန္ညာေကြ႔ RIGHT TURN ON RED ဆိုင္းဘုတ္အား အျပာေရာင္ေအာက္ခံတြင္ အျဖဴေရာင္စာသားႏွင့္ အျဖဴေရာင္ေဘာင္ခတ္၍ စိုက္ထူထားပါက အထက္စာပိုဒ္ပါ FREE WAY ႏွင့္ အတန္ငယ္ဆင္တူျပိး လမ္းမၾကီးအတိုင္း ဗယ္ဖက္မွလာေသာ ယာဥ္ေၾကာကိုၾကည့္၍ ညာေကြ႔ထြက္ႏိုင္ပါသည္။



YELLOW ( အ၀ါေရာင္အခ်က္ျပမီး )

ရပ္ႏိုင္လွ်င္ရပ္ပါ။ မီးပြဳိင့္အခ်က္ျပမီးသည္ မၾကာခင္နီေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ မီး၀ါၾကာခ်ိန္မွ မီးနီကို ယာဥ္ေၾကာအေနအထားေပၚမူတည္၍ အမ်ိဳးမ်ိဳးသတ္မွတ္ၾကသည္။ ပံုမွန္မွာ (၃)စကၠန္႔ျဖစ္သည္။ ဗယ္ေကြ႔ ယာဥ္ေၾကာအတြက္ သီးသန္႔ Left Green Arrow မရွိသည့္ေနရာတြင္ မီး၀ါကို ၁၀ စကၠန္႔မွ ၂၀စကၠန္႔ထိ ၀ါေပးထားသည္။ ထိုအခါမ်ိဳးတြင္ တည့္တည့္သြားမည့္ကားသည္ မီး၀ါပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း ရပ္မ်ဥ္းကိုေက်ာ္လြန္၍ ဆက္လက္ေမာင္းႏွင္ခြင့္မရွိပါ။
GREEN ( အစိမ္းေရာင္အခ်က္ျပမီး )

Go - သြားႏိုင္သည္ဟူေသာအမွတ္အသားျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ မိမိေရွ႔ရွိ လမ္းျဖတ္ဆံုသည္ လမ္းေၾကာင္းရွင္းမွျဖစ္သည္။ အရွိန္ျဖင့္ ျဖတ္ျခင္းမ်ိဳးမျပဳလုပ္ရပါ။ အကယ္၍ ကန္႔လန္႔ျဖတ္ယာဥ္ေၾကာမွ ေကြ႔လက္စကားရွိေနလွ်င္ ဦးစားေပးရန္ လိုပါသည္။ ထို႔နည္းတူ မီးနီေနစဥ္က လမ္းျဖတ္ကူးလာသူမ်ားရွိပါကလည္း ထိုသူမ်ားအားရပ္ေစာင့္ေပးရန္လိုပါသည္။ ကန္႔လန္႔ျဖတ္ယာဥ္ေၾကာမွ မီးပိြဳင့္ကို ၾကည့္ျပီး ထိုယာဥ္ေၾကာနီသည္ႏွင့္ ထြက္ျခင္းကို ေရွာင္ၾကဥ္ပါ။ မိမိႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာမီးစိမ္းမွသာ ထြက္ပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အခ်ိဳ႔မီးပြိဳင့္မ်ားသည္ တစ္ဖက္ မီးနီခ်ိန္ နွင့္ အျခားတစ္ဖက္မီးစိမ္းခ်ိန္ၾကားတြင္ (၃) စကၠန္႔ခန္႔ delay time ရွိသည္။ အကယ္၍ သင္သည္ဗယ္ဖက္သို႔ေကြ႔လိုပါက မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မွလာေသာ ယာဥ္ေၾကာရွင္းသည္အထိ ေစာင့္ရန္လိုအပ္ပါသည္။

ေကြ႔ေၾကာအခ်က္ျပမီး
ယာဥ္သြားယာဥ္လာမ်ားေသာ လမ္းဆံုမီးပိြဳင့္မ်ားတြင္ ေကြ႔ေၾကာအတြက္ နီ၊၀ါ၊စိမ္း မွ်ားပါေသာ သီးသန္႔မီးပြိဳင့္ကို တပ္ဆင္ထားေလ့ရွိပါသည္။
-ေကြ႔ေၾကာမီးနီခ်ိန္တြင္ တည့္ေၾကာမီးစိမ္းေနပါသည္။ အဓိပၸါယ္မွာ- တည့္တည့္ဆက္သြားမည့္ယာဥ္မ်ား သြားႏိုင္သည္။ ေကြ႔ေၾကာတြင္ေနရာယူထားေသာ ကားမ်ားဗယ္မေကြ႔ရ။ ေကြ႔ေၾကာရပ္မ်ဥ္းမေရာက္ခင္တြင္ ရပ္တန္႔ထားရမည္။
-ေကြ႔ေၾကာမီး၀ါခ်ိန္တြင္ တည့္ေၾကာမီး (သို႔မဟုတ္) ကန္႔လန္႔ျဖတ္ယာဥ္ေၾကာသည္ နီေနပါမည္။ အဓိပၸါယ္မွာ - ရပ္ႏိုင္လွ်င္ရပ္ပါ။ ေကြ႔ေၾကာမီးနီေတာ့မည္။ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မွ တည့္တည့္လာမည့္ ယာဥ္ေၾကာ (သို႔မဟုတ္) ကန္႔လန္႔ျဖတ္ယာဥ္ေၾကာသည္ စိမ္းရန္အသင့္ျဖစ္ေနပါျပီ။
-ေကြ႔ေၾကာမီးစိမ္းခ်ိန္တြင္ သင္ေနရာယူထားသည့္ ဗယ္ဘက္သို႔ ေကြ႔ႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ မ်က္ႏွာခ်င္းယာဥ္ေၾကာ မီးစိမ္းခ်ိန္ကထြက္လာလက္စျဖစ္ေသာ ကားမ်ားရွင္းမွေကြ႔ရန္ျဖစ္သည္။

RED ARROW ( ေကြ႔ေၾကာမီးနီ )

YELLOW ARROW ( ေကြ႔ေၾကာမီး၀ါ )

GREEN ARROW ( ေကြ႔ေၾကာမီးစိမ္း )

No comments:

Post a Comment